zondag 9 juni 2013

Zondag

Omdat ik het toch niet kan laten hier maar weer wat schrijfsels. Op een andere blogpagina inmiddels. De vorige was niet zo erg handig, zeker niet voor een onervaren blogger als ik. Gisteravond waren we omstreeks 21.00 uur thuis uit Middelburg. Het was een prima dag aan het strand. Wel veel wind, maar daar heb je windschermen voor. Hoe dat eruit zag zie je op de foto's bij mijn vorige blog. Maar wind en zon zorgen er wel voor dat je verbrandt als je niet op let. Nou is het niet heel erg, maar enige roodheid is wel opgetreden bij Tineke en mij. Een goede reminder voor als we straks in Florida zitten. Insmeren dus! Afgezien daarvan een prima dag zoals al gememoreerd. Veel bezoek dat elkaar mooi afwisselde. Opa en oma tunnel (vader en moeder van Yvo) waren er al vroeg net als Jasper (Yvo's broer)met de kids. Daarna kwam er van alles aanwaaien. De taart was lekker, de kinderen voorbeeldig lief, de broodjes vers en goed belegd en het bleef droog. Wat wil je nog meer? Rond 16.00 uur gingen de overblijvers weer richting Middelburg. Tijn en Puck met een bolderwagen vol cadeautjes en daardoor een onverwoestbaar humeur. Tijn had van tante Suus en Roos een Skylander gekregen. Dit was niet zijn eerste, maar wel een speciale (voor zover ik het begrepen heb althans) want deze Giant champignon Skylander kan wel drie dingen tegelijk. Dat is cool aldus onze expert. Ik zal hem niet tegenspreken. Puck is verwend met allemaal meidendingen zoals een boot voor Barbie en meer van dat fraais. Met Puck heb ik ook nog een goed gesprek gehad over het kasteel ban Assepoester in het Magic Kingdom. Plaatjes erbij op de pc en de conclusie was dat het wel een heel mooi kasteel is en dat het tijd wordt dat ze dat met eigen ogen gaat bekijken. Toen ze drie maanden was is ze voor het eerst met ons naar Florida geweest. Ze wist zich nog te herinneren dat ze toen in een klein wiegje in het vliegtuig lag :-), maar verder ging de herinnering niet. Wat een paar foto's al niet kunnen doen. Al met al een topdag met quality time voor iedereen.

Vandaag heb ik de badkamer een goede beurt gegeven, het gras gemaaid en ben ik met behulp van het Forida Forum eens op couponjacht gegaan voor de restaurants die in de buurt van Clermont zitten. Bij een aantal kon je d.m.v. een email lidmaatschap coupons verkrijgen of op een andere manier aan korting komen. Ik ben nu dus lid van Applebee, Chillie, Bob Evans, Dennys, Olive Garden, Sizzler en nog een aantal van die restaurants. Als we er zijn zullen we vast nog wel meer coupons tegenkomen in de plaatselijke advertentiekrantjes. Verder heb ik ook mijn reistas gevuld met de mee te nemen kleding. Ik ben nog niet helemaal tevreden, want ik hou ervan om licht te reizen en ik vind het allemaal nog wat te zwaar. Morgen of dinsdag nog maar een keer, maak ik het gelijk af. Met mijn geopereerde oog gaat het weer wat beter, denk ik. Pijn doet het geheel niet en hoewel het zicht nog behoorlijk troebel is, lijkt het erop dat wat meer kan onderscheiden. Maar misschien is dat helemaal niet zo en is alleen de vader de wens van de gedachte. Morgen staat er een laatste check van allebei mijn ogen in het ziekenhuis op het programma.
Dit was hem dan weer dus graag tot de volgende keer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten