woensdag 26 juni 2013

Shoppen

Vandaag ben ik met Tineke op stap geweest. We hebben twee malls bezocht. Die van  Lake Buena Vista en de Florida Mall. Bij de eerste moesten we alleen iets ruilen en daar waren we dan ook weer snel weg. De tweede die wist Tineke wel te vinden. Zonder kaart en zonder TomTom ook nog eens. Niet dus, hoewel ze aardig in de goede richting kwam, bleef de Florida uit zicht. Nou ben ik zoals de trouwe bloglezer weet niet zo'n held als het gaat om navigatie, maar vandaag was de uitzondering op de regel. Ik kon me dingen herinneren van de vorige keer, bijvoorbeeld dat we langs een hele aparte Mc Donalds waren gereden en die kwamen we nu ook tegen. Ik wist toen meteen waar we heen moesten. Mijn gedachtegang was goed en snel zaten op het goede spoor en reden we zo naar de Florida Mall.

Dat is een joekel van een mall, met op iedere hoek een groot warenhuis a la V&D en verder heel veel winkels waar van alles en nog wat verkocht wordt. Veel juweliers, (sport)schoenzaken, kledingzaken, een Apple store en ongelooflijk veel zaken waar je wat te eten kunt halen. Kortom voor iedere wat wils. Wij zijn gericht op zoek gegaan naar koopjes en meevallers. Immers Tijn en Puck verwachten ook nog iets als opa en oma terugkomen van vakantie. Dat was echter nog verdraaid lastig. Er waren heel weinig speelgoedwinkels en ze waren ook nog tamelijk klein. We kwamen uit bij een  Disney Store, waar we wat spulletjes voor hen allebei konden kopen. Verder was het aanbod behoorlijk schraal. Na een paar uur stonden we buiten en konden we onze auto makkelijk vinden. Dat was drie jaar geleden wel anders. We hebben toen een half uur lopen zoeken naar onze auto. Die parkeerplaats is namelijk aangepast aan de grootte van de mall. Heel groot dus.

Toen we rond 16.00 uur thuis kwamen lag Roos weer te slapen en moest ze worden wakker gemaakt omdat we uit gingen eten bij Chuys, een Mexicaans restaurant. Het eten was daar prima net als de prijzen. Ik heb me trouwens verstout aan een watermeloen Margaritha. Die was behalve lekker ook groot. Daarna naar huis, behalve Suus en Daan. Die gingen nog een shopje doen in een of andere mall. Tineke, Roos en ik waren moe van al het gesjouw de hele dag en wilden uitrusten. Wel hebben we de terugreis definitief geboekt, wat betekent dat we zaterdag a.s. in de avond de terugreis zullen aanvaarden om zondagochtend op Schiphol te landen. Dat geeft ons ruim een dag om de koffers te pakken, het huis op te ruimen en de andere dingen die ook nog moeten  gebeuren te doen.

Voor morgen is het plan om Seaworld te bezoeken. We hebben funtickets voor het park en mogen daarmee zo vaak we willen in een jaar naar binnen. Dat zal voorlopig de laatste keer dit jaar worden.
Nu is het bedtijd, dus ik stop er mee. Tot morgen.




1 opmerking: