zondag 16 juni 2013

Leuke dag

Ik weet niet wat het is hoor! Sinds we hier zijn is het voor mij toch iedere dag vroeg op. Nou ga ik ook vroeger naar bed dan dat ik normaal doe (geldt trouwens ook voor Tineke) dus daar zal wel een deel van de oorzaak zitten. Dat Roos ook vroeg wakker is zal ongetwijfeld ook helpen. Ondertussen is het toch pas weer kwart voor zes en zit ik alweer achter de laptop. Gisteren een leuke dag gehad.
's Ochtends zijn we naar Denny's getogen. Suzanne had zin om zich helemaal vol te laden met Santa Fé Sampler en vond dat dát prima om een uur of zeven kon. Dat kon inderdaad en na de magere service in het vliegruig was het voor Suzanne, Daan en Roos erg prettig toeven bij Denny's. Dat is een redelijk old fashioned restaurant voor de hele familie. Zoals gezegd om zeven uur zaten we inderdaad we aan, aan het ontbijt en werden geholpen door een buitengewoon aardige dame genaamd Milly, die helemaal in love was met onze Roosje. En Roos vond het allemaal goed.

Daarna even naar de Wall Mart omdat de kinderen nog wat spulletjes moesten hebben en daarna fluks terug naar onze Pelican villa. Daar ging Suzanne er eens goed voor zitten en begon te bellen met Thrifty, het autoverhuurbedrijf. Ze werd van 20 kasten naar 20 muren gestuurd, maar na lang volhouden had ze eindelijk de manager van het bedrijf op Sanford Airport te pakken. Deze kon weinig voor haar doen. De fout zat bij het boekingskantoor en omdat er rechtsreeks geboekt was, wás dat het dan ook. Het enige wat kon was de huidige auto terugbrengen, een dag huur afrekenen en een nieuwe deal met hun of een andere verhuurden sluiten. Dat terugbrengen kon overigens ook bij een vestiging die dichterbij onze locatie lag dan het vliegveld. Intussen via internet gekeken bij Carrentals en daar was voor niet al te veel geld een economy car te huur. Na wat gebel en invulwerk was de deal gesloten en gingen de kinderen op weg om van auto te ruilen. Ook Tineke ging mee, immers onze bolide is niet helemaal gezond en dat verdient een omruilactie. Ik bleef met Roos achter, die lag weer lekker te slapen, en wachtte op de dingen die komen gingen. Nadat de hele bups een half uur weg was werd Roos wakker en kreeg ik mijn quality time met Roos. Die eindigde met een korte wandeling in de zon, totdat iedereen weer terug was. Tineke in het witte monster dat niet was omgeruild omdat er geen Dollar vestiging te vinden was die dichtbij de Thrifty vestiging lag en Suzanne en Daan in de mooie Nissan omdat de Thrifty dame, die het hele verhaal inmiddels op hun intranet gelezen had, hun ter wille was en ze met de via Carrentals afgesproken deal de Nissan mochten blijven rijden. Dat is dus het betere werk, Full size voor de prijs van economy. :-)

Daarna zwemmen in de pool. Ik ben er voor de eerste keer in gewest, Wel voorzichtig i.v.m. mijn oog, waar het overigens steeds beter mee gaat, maar het water was lekker. Toen het met ± 30 graden begon te regenen ben ik er maar uit gegaan, anders wordt je zo nat. Roos daarentegen was niet uit het water te slaan en het was erg leuk om te zien dat ze geen enkele angst kende. Ook niet om kopje onder te gaan. Die regenbui duurde overigens niet erg lang. De wolken waren al zo weg en wij genoten dan ook al snel weer van het zonnetje. Wij werden daarna door Suzanne en Daniël getrakteerd op een etentje bij Chili´s. Roos deed dapper mee met haar macaroni with cheese en wij hebben ook weer prima gegeten. Je staat er van te kijken hoe goed en lekker Roos kan eten. Daarbij voor een hupke van 16 maanden nog erg netjes ook. Verder is het grappig dat ze bij Chili's de hele dag door happy hour hebben. Je krijgt je twee voor de prijs van één biertjes tegelijkertijd, maar dat is geen probleem omdat het bier zo koud is dat het wel kan lijden.  Ik heb me wel voorgenomen om vanaf vandaag de teugels voor mezelf wat aan te halen. Dat zal niet makkelijk zijn met al die restaurants hier, maar het moet wel. Suzanne had overigens een grappig gesprek met onze waiter James. Ze praat echt Amerikaans, het lijkt wel of ze hier vandaan komt.

Na het eten namen wij Roos mee naar huis en gingen Suzanne en Daan naar de Mall om daar even rond te kijken. Nadat Roos in bad was geweest heeft ze nog heel even gespeeld, maar ze was daar eigenlijk te moe voor dus ze lag vroeg in haar mandje. Dat gold ook voor Tina die er voor achten weer in lag. Ikzelf was ook aan een tukje toe, maar omdat de kinderen geen huissleutel hadden moest ik de wacht houden bij de niet afgesloten deur. Om kwart over negen waren ze thuis. Ze hadden een afslag te vroeg gepakt en zaten toen op de weg die naar Disney leidt. Daar kom je niet zo maar vanaf en daarom werd het snel later dan de bedoeling was. Ook zij waren hartstikke moe en gingen gelijk naar bed. Aldus was het rustig in huize Pelican tot half vijf vanochtend toen Roos wakker werd en gezellig begon te brabbelen. Nu is alles weer in diepe rust, behalve dan dat ik hier zit te bloggen. Met als start een leuk Vaderdag cadeau (een grappig Nike basketbal T-shirt) is deze zondag wat mij betreft prima begonnen.

Dat was het dan weer voor nu.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten