zaterdag 8 juni 2013

PFFFFFFF

Tussen het aftellen door, is er de afgelopen week veel gebeurd. Om te beginnen werd de moeder van Tineke opgenomen in het ziekenhuis. Dit omdat er een flink aantal onderzoeken moest worden gedaan. Zoals al eerder gememoreerd gaat haar gezondheid hard achteruit, dus het was ook de hoogste tijd. Erg meewerkend is ze overigens niet, maar ja, als je al 79 jaar bent dan weet je het zelf allemaal het beste. Om en lang verhaal kort te maken: donderdag was ze weer thuis en ze had, buiten wat ze al mankeert en dat is al meer dan genoeg, verder niks ernstigs onder de leden. Wel zijn er een aantal afspraken gemaakt over eten koken, vuile was en Tineke's broer Tonnie.
Verder stond de week ook in het teken van veel ziekenhuisbezoeken. Tineke vooral als chauffeur en yours truly als patient. Ik heb eind mei namelijk een oogbloeding gehad t.g.v. mijn suikerziekte. Hierdoor kon ik links niet veel meer zien dan wat gekleurde vlekken. Omdat ik al behandeld werd aan mijn ogen heb ik natuurlijk gelijk aan de bel getrokken en ben met spoed naar het ziekenhuis gegaan. Eind van het verhaal is dat ik afgelopen woensdag geopererd ben aan mijn linkeroog, waarbij de chirurg dr. Tilanus de nodige  "rommel" uit mijn oog heeft gehaald waardoor ik op termijn weer behoorlijk moet kunnen zien. Nu is dat in ieder geval nog erg, erg weinig.
Door al dit gedoe heb ik wel mijn cursus gemist. Daar baal ik wel van. Ik had me er erg op verheugd maar misschien komt er nog een herkansing. Tineke heeft tussen de bedrijven door ook nog gesolliciteerd voor een nieuwe baan en zit nu bij de laatste twee kandidaten. Daar wordt een keuze uit gemaakt en hopelijk valt die op Tineke en weten we dat maandag of dinsdag definitief. Al met al heel spannend.
Nu zitten we in Middelburg. Tijn en Puck vieren gezamelijk hun verjaardag en vanwege het mooie weer doen we dat op het strand bij Domburg. Daar hebben Femke en Yvo een strandhuisje. Femke en Yvo gaan zo weg om de taart te halen en de bewegwijzering aan te brengen. Het zal allemaal een gezellige boel worden. Dat weet ik zeker. Na vandaag nog drie dagen en dan gaan wij als eerste naar Orlando. Vrijdag komen Suus, Daan en Roos. Mijn collega Gert heeft week 25 vrij en is erg geinteresseerd. Tineke en ik hebben gezegd dat als hij zin heeft dat hij mag komen met zijn vrouw. Maar alleen die week want Femke en Yvo komen gelijk daarna. We zullen het allemaal wel zien. Morgen is het controledag in huize Poortinga. Hebben we alles bij ons, is alles geregeld en kunnen we met een gerust hart de voordeur achter ons dichtdoen?
Na afgelopen week hebben we er in ieder geval nog meer zin in dan we al hadden. De volgende blog zal denk ik geschreven worden in the Sunshine State. So stay tuned and don's be late.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten