zaterdag 8 juni 2013

Op zijn kop!

Het waren een paar heftige dagen afgelopen week. Na mij laatste blog ben ik voor de zoveelste keer bij de oogarts geweest. Niet om te laseren wat eigenlijk de bedoeling was, maar om mijn linkeroog nog eens goed te bekijken. Mijn beeld is bij dat oog, to put it mildly, nogal wazig. Dat is gebeurd na de eerste lasersessie. Er bleek een bloeding op het netvlies te zitten en de heren oogartsen waren not amused. Eind van het liedje is dat ik dinsdag a.s. weer naar het ziekenhuis mag. Nu naar een academisch waar de chef de clinic mij ontvangt voor een consult. Ze willen mij nog voor de vakantie opereren. We zullen zien, maar wat er ook gebeurt, we gaan op vakantie.
Ook bij Tineke is er het nodige gebeurd. Het gaat al enige tijd bergaf met haar moeder, maar de snelheid waarmee dat gebeurt is nu wel erg hoog. Omdat haar vader al 82 is kan hij de zorg voor zijn vrouw natuurlijk helemaal niet aan. Er is verpleeg- en verzorghulp, maar dat is eigenlijk niet voldoende meer. Er zijn allerlei initiatieven geweest om de situatie te verbeteren, maar dat is niet zo eenvoudig. Oude eiken verplaats je niet zo maar. Nu wordt Tineke's moeder maandag in het ziekenhuis opgenomen en zal ze een aantal onderzoeken ondergaan om vast te stellen wat er nu allemaal aan de hand is. Van daaruit zal er verder een plan getrokken worden.
Kortom veel aan ons beider hoofd gehad. Is er dan helemaal niks leuks gebeurd zult u, waarde lezer zich wellicht afvragen. Jawel, onze kleindochter Puck heeft twee dagen bij ons gelogeerd. We zijn met haar naar de dieretuin geweest, we hebben (mini) pannenkoeken gegeten en ze heeft met oma in de trein gezeten. Verder hebben Tijn en Puck ook hun verjaardagscadeau gekregen. Allebei een nieuwe fiets, Tijn een stoere met 20 inch wielen en Puck een roze meisjesfiets. Zo zie je maar weer dat je in een paar dagen tijd van een rustige zee op de woelige baren terecht kun komen. Ondertussen nadert ons vertrek met rasse schreden. Over 10 dagen is het al zover.
Enfin, never a dull moment zullen we maar zeggen. Het gaat allemaal zoals het gaat. Dit was het weer voor vandaag, we verwelkomen u een volgende keer weer graag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten